Spaceport Hackathon 2024
Tento rok organizuje priemyselná zložka Slovenskej vesmírnej kancelárie v Bratislave špeciálny gaming hackathon!
Hackeri a hackerky sa na našich predošlých hackathonoch zamerali na využitie satelitných dát v oblasti humanitárnej a rozvojovej pomoci alebo pri riešení dôsledkov klimatických zmien. Tento rok sme sa rozhodli prepojiť vesmírny sektor s gamingom, aby sme sa spoločne pozreli na to, ako sa dajú pomocou hier popularizovať vesmírne technológie.
V oboch oblastiach – gaming a space – na vás budú čakať skúsení mentori, ktorí vás budú podporovať na mieste aj online. Budeme mať pripravené aj workshopy, ktoré vám pomôžu lepšie sa zorientovať v oboch témach.
Registrácia na podujatie bola ukončená. Počas podujatia bude zabezpečený pitný režim a občerstvenie. Budú váš čakať aj zaujímavé ceny a prizemoney pre víťazné tímy.
📍 Miesto: IBM Slovensko, Prievozská 2, Bratislava, bezplatné parkovanie v okolí.
Ceny pre víťazov
- – 1000 eur prizemoney
- – hry od NineRocks Games
- – lístky na Game Days Košice od Grindstone
- – vecné ceny od EUSPA a ESA
- – účasť v Spaceport Inkubátore
- – IBM Business Consultation, Power Virtual Server credit – 2000 USD & Ad Hoc Business Model Advice
- – promo priestor v článku na sector.sk
Program
17:30 Crash-course herného dizajnu (+Q&A)
– Michal Ferko – FIIT
18:00 Škola (video)hrou – ako fungujú vzdelávacie hry?
18:30 Matchmaking pre jednotlivcov
19:00 Občerstvenie
20:00 Mentoring
SOBOTA
09:00 Raňajky
10:00 Mentoring
13:00 Obed
17:30 Mentoring
19:00 Večera
19:30 How to pitch?
– Lenka Tkáčová – Slovenská vesmírna kancelária
NEDEĽA
09:00 Raňajky
09:30 Posledný check/odporúčania
10:30 Deadline: upload hry na itch.io
11:20 Deadline na zaslanie gameplay videa/prezentácie
11:30 Finálne prezentácie
13:00 Vyhlásenie výsledkov a odovzdanie cien
14:00 Obed a networking
Mentori:
Tomáš Farkaš pracuje ako zvukový dizajnér a pedagóg už takmer 20 rokov a prednáša na univerzitnej úrovni témy ako Sound Design pre digitálne hry a Hudba do digitálnych hier. Zaoberal sa aj filmovým zvukom a hudbou, v roku 2015 dokončil PhD štúdium na tému zvuku a hudby v hororových filmoch. Študuje zvukový dizajn aj z teoretického hľadiska. Napísal dve učebnice o hernom a filmovom zvuku a množstvo akademických publikácií. V súčasnosti stále pracuje v oblasti zvukového dizajnu a zvukovej réžie a je tiež súčasťou herného štúdia Blind Octopus Studios, ktoré pracuje a audio-hrách pre zrakovo postihnutých.
Má dlhoročné odborné zručnosti v oblasti DAW (Reaper, Ableton Live) a middlevérov (hlavne FMOD), zvukových knižníc, terénneho nahrávania a hudobnej produkcie. Niekoľko rokov sa venuje aj nahrávaniu a editácii hlasu (podcasty, audioknihy atď.) a spolupracuje s hororovým časopisom Charon ako nahrávací inžinier a zvukový redaktor. Často robí príležitostné workshopy a prednášky, väčšinou o zvukovom dizajne. V súčasnosti je hlbšie ponorený aj do témy edukačných hier, ktorými sa začal bližšie zaoberať po narodení dcéry. Tá sa venuje hrám rovnako intenzívne ako on.
Spoluzakladateľ štúdií Cauldron, Top3Line a asociácie Slovak Game Developers Association. 30 rokov aktívneho pôsobenia v hernom priemysle. Spolupráca na vyše 20 rozsiahlych herných projektoch. Skúsenosti z tvorby grafiky, animácie, designu a manažmentu výroby. Spoluorganizátor stretnutí herných vývojárov zameraných na vzdelávanie a šírenie vedomostí v oblasti tvorby digitálnych hier. Pedagogická spolupráca v oblasti herného dizajnu na FTF VŠMU v Bratislave.
Nicole Majská je Národným kontaktným bodom pre Európsky vesmírny program na Slovenskom centre vedecko-technických informácií (CVTI SR). Špecializuje sa na iniciatívy pod EUSPA a ESA, pričom podporuje slovenské organizácie v ich aktivitách súvisiacich s vesmírom.
Vyštudovala informatiku a robotiku na University College London, kde sa vo svojej diplomovej práci venovala teleoperácii dronov vo virtuálnej realite. Po ukončení štúdia pôsobila v Európskej vesmírnej agentúre (ESA) ako projektová developérka v oblasti virtuálnej a rozšírenej reality. V rámci programu Artemis vyvinula VR simuláciu života na lunárnej základni, čo posilnilo jej vášeň pre vesmírny výskum.
Nicole kombinuje svoje technické znalosti s popularizáciou vedy, s cieľom sprístupniť vesmírne témy širšej verejnosti. S nadšením naďalej pracuje na podpore a rozvoji Európskeho vesmírneho programu na Slovensku aj v zahraničí.
Magdaléna Švecová pôsobí ako vedúca Katedry digitálnych hier na FMK UCM v Trnave. Zaoberá sa etickými aspektami hrania hier, hernou žurnalistikou, ale aj edukačným potenciálom hrania a game-based learning u detí, ale aj dospelých a seniorov. Spolupracuje s platformou Gamifactory na tvorbe obsahu, najmä recenzií na vzdelávacie hry.
Herný vývojár so skúsenosťami s vývojom titulov ako DayZ a Way of the Hunter, so špecializáciou na tvorbu hrateľných postáv a záujmom o vytváranie simulačných systémov a prostredí, ktoré kopírujú reálny svet ako digitálne dvojičky.
Radovan je uznávaný odborník s rozsiahlymi skúsenosťami v oblasti geografických informačných systémov (GIS). Svoju kariéru v oblasti GIS začal v roku 1991 s vášňou pre analýzu a správu priestorových údajov. Za svoje odborné znalosti bol Radovan vybraný ako kľúčový expert v projekte financovanom Európskou úniou. Počas štyroch rokov zohrával kľúčovú úlohu experta na GIS, ktorý viedol vývoj regionálneho atlasu rizík v krajinách ENPI. Medzi jeho povinnosti patrilo identifikovanie a hodnotenie potenciálnych rizík, mapovanie zraniteľných oblastí a poskytovanie kľúčových informácií zainteresovaným stranám.
Od roku 2017 Radovan pôsobí ako obchodný riaditeľ v spoločnosti YMS v Trnave. V tejto funkcii využíva svoje rozsiahle znalosti technológií GIS a ich aplikácií na podporu predaja a vytváranie strategických partnerstiev. Vďaka svojim komunikačným a vyjednávacím schopnostiam je neoceniteľným prínosom pri rozširovaní záberu spoločnosti a posilňovaní vzťahov so zákazníkmi.
Game dizajnér ktorý sa podieľa na navrhovaní herných svetov, multiplayeru a špeciálnych efektov do hry Way Of The Hunter. Veľkú časť svojej kariéry taktiež pôsobil ako Audio Dizajnér, kde sa aj jeho pomocou podarilo ozvučiť vyše 30 vydaných hier. Mob Control od štúdia Voodoo, Mafia: The Definitive Edition od Hangar 11 či The Sandbox od TSB Gaming sú len niekoľké tituly, na ktorých sa Martin pod aktovkou zvukového štúdia Grand Beats Production podieľal.
Dreamrise Studios je tím dvoch skúsených developerov s viac ako 7-ročnou praxou v práci s Unreal Engine. Špecializujeme sa na vývoj low-level backendu, frontendu, networking, design, scripting, marketing a omnoho viac pričom prinášame komplexné riešenia pre herný a digitálny priemysel.
Skúsený Game Designer s viac ako 15-ročnou praxou v spoločnosti Games Farm. Počas svojej kariéry prešiel rôznymi pozíciami, kde získal hlboké odborné znalosti a rozvinul silné technické a kreativne zručnosti. Má skúsenosti s tvorbou herných mechaník, dizajnom levelov, tvorbou príbehu a riadením tímu. Jeho dlhoročné pôsobenie v hernej výrobe mu umožnilo spolupracovať na rôznych tituloch sp spoločnosťami ako Activision či Funcom.
Samuel Molčanyi je vyštudovaný učiteľ so širokým rozhľadom, aktuálne pracujúci ako herný dizajnér pre Games Farm. Ako počas kariéry, tak počas štúdia sa venoval hlavne naratívnym aspektom hier a hráčov, no aj analýze herných dát. Mimo iné zastával pozíciu mentora na niekoľkých košických Game Jamoch, porotcu pre súťaž iHra a venoval sa módovaniu hier.